Фізкультхвилинки
[ Викачати з сервера (28.6 Kb) ]03.02.2020, 10:25

 

 

 

 

ФІЗКУЛЬТУРНІ ХВИЛИНКИ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультурні хвилинки

Фізкультурні хвилинки є необхідним активним відпочинком учнів на загальноосвітніх уроках. Основне завдання фізкультхвилинок повернути втомленій дитині працездатність, увагу, зняти м’язове і розумове напруження, попередити порушення постави та деформацію будови тіла.

Фізкультурні хвилинки проводяться,як правило, після 20-30 хвилинної роботи. Їхня тривалість повинна бути в межах 2-3 хвилин.

Комплекс вправ складається з 3-4 вправ для основних груп м’язів. Кожна вправа повторюється 6-8 разів.

Змістом фізкультурних хвилинок є прості, зручні для виконання в класі фізичні вправи. Вони повинні сприяти активному відпочинку тих груп м’язів і частин тіла, які втомлюються від одноманітної пози сидіння за партою і роботи. Тому основну увагу слід приділити зміцненню м’язів задньої поверхні тулуба. Ефективними тут будуть вправи у потягуванні, випрямленні і прогині хребта, розправленні грудної клітки.

У молодших школярів під час виконання письмових робіт швидко втомлюються м’язи рук, тому в комплекс вправ для фізкультурної хвилинки необхідно включати рухи для рук і пальців.

У першому класі фізкультурні хвилинки необхідно проводити на кожному уроці, а починаючи з другого і далі – на двох-трьох уроках. Наприкінці семестру й особливо навчального року кількість фізкультурних хвилинок знову можна збільшити.

Після закінчення вправ необхідно прийняти положення правильної постави й утримувати його протягом 5-6 секунд. Це дозволить створити установку на збереження правильної постави під час навчальних занять. Вправи рекомендується виконувати стоячи біля парти або сидячи за партою.

Заміну комплексів фізкультурних хвилинок слід проводити не частіше одного разу на два тижні.

Особливо цікавими є фізкультхвилинки супроводжувані віршованим текстом, такі вправи розвивають увагу та пам'ять.

 

Основні комплекси фізкультхвилинок

Комплекс №1 9для учнів ( 1-4 класів). Виконується сидячи за партою.

  1. В.п. - руки на парті

1 – руки вгору;

2 – півоберта тулуба вліво; 3-4 рази в кожну сторону

3 – тримати;

4 – в.п.

  1. В.п.- руки на пояс, голова прямо

1 – нахил голови вперед;

2 – в.п.,

3 – нахил голови назад; 6-8 разів

4 – в.п.,

5 – нахил голови вліво;

6 – в.п.,

7 – нахил голови вправо;

8 – в.п.

  1. В.п.- руки вперед

1 – пальці стиснути в кулак; 6-8 разів

  1. – розтиснути з розведенням пальців.

Комплекс № 2 (для учнів 1-4 класів)

Виконується стоячи біля парти.

  1. В.п.- стійка ноги нарізно, руки на пояс

1 – руки вперед;

2 – руки вгору;

3 – кисті рук до плечей; 6-8 разів

4 – в.п.

  1. В.п.- стійка ноги нарізно, руки перед грудьми в «замок»

1 – руки вперед в «замок», долонями назовні;

2 – в.п.; 6-8 разів

  1. В.п.-о.с.

1 – присід, руки на коліна; 6-8 разів

2 – в.п.;

3 – присід, руки вперед;

4 – в.п.

  1. В.п.-о.с.

1 – руки на пояс;

2 – нахил голови назад; 6 разів

3 – намагатися зімкнути лопатки, груди вперед;

4 – в.п.

Комплекс № 3 (для учнів 1-4 класів) Виконується стоячи біля парти

  1. В.п.- стійка ноги нарізно, руки на пояс
  1. Піднятися на носки; 4-6 разів
  2. В.п.
  1. В.п.- стійка ноги нарізно, руки в сторони.

1 – зігнути руки до плечей, кисті в кулак;

2 – в.п.; 6-8 разів

3 – 4 – те ж саме.

  1. В.п. – о.с.

1 – руки вперед, чотири згинання і розгинання пальців рук;

2 – руки вгору, чотири згинання і розгинання пальців рук;

3 – руки вниз, чотири згинання і розгинання пальців рук;

4 – в.п.

  1. В.п. – о.с. – руки на пояс

1 – напівприсід;

2 – в.п.; 6 разів

3 – присід, руки на коліна;

4 – в.п..

Комплекс № 4 (для учнів 5-7 класів)

Виконується стоячи біля парти.

  1. В.п. – о.с.

1 – 2 – напружуючи м’язи, підняти руки через сторони вгору;

  1. -4 – руки через сторони вниз. 6-8 разів
  1. В.п.- стійка ноги нарізно, руки в сторони

1 – нахил вліво, ліва рука на пояс, права за голову;

2 – в.п.; 6-8 разів

3 – нахил вправо, права рука на пояс, ліва за голову;

4 – в.п.

  1. В.п. – стійка ноги нарізно, руки на пояс

1 – поворот тулуба вліво;

2 – в.п.; 4-6 разів

3 – 4 – те ж саме вправо.

  1. В.п. – о.с.
  1. 3 – три пружні присідання; 6 разів

4 – в.п.

Комплекс № 5 (для учнів 8-9 класів)

Виконується стоячи біля парти.

  1. В.п. – стійка ноги нарізно, руки за голову =, пальці в «замок»

1 – 2 відвести назад лікті, прогнутися – вдих; 4-6 разів

3-4 – в.п. – видих.

  1. В.п – о.с.

1 – ліву назад на носок, руки вгору – вдих;

2 – в.п. – видих 6-8 разів

3-4 – те ж саме правою.

  1. В.п.- о. с – руки на пояс.

1 – присід, руки вперед;

2 – в.п.; 4-6 разів

3 – нахил вперед прогнувшись;

4 – в.п.

  1. В.п. – о. с.

1 – 4 – руки вгору з «порушуванням» кистями; 4-6 разів

5 – 8 – руки через сторони вниз з «порушуванням» кистями.

Комплекс № 6 (для учнів 1-4 класів)

Виконується стоячи біля парти і супроводжується віршованим текстом.

Вітерець гойднувся між зелених віт. ( Руки вгору, нахили тулуба вліво-вправо).

Колосок прокинувся і сказав : - Привіт! ( Присід, повільно піднятися на носки).

Жайвір усміхнувся, мовив: - Добрий день! ( Змахи руками, наче крилами).

Бачу, ти прокинувся від моїх пісень. ( Кисті рук до плечей, руки вгору, через сторони вниз).

Комплекс № 7 (для учнів 1-4 класів)

Виконується стоячи біля парти і супроводжується віршованим текстом.

Ми писали, ми трудились ( Чотири кроки на місці).

Пальці наші потомились ( Руки вперед, згинання і розгинання пальців рук).

Треба нам їх розім’яти, щоб могли вони писати ( Руки в сторони долонями доверху, піднімання рук вгору).

Вже не маємо турботи ( Хлопок в долоні над головою)

І продовжуєм роботу ( Присід, руки на коліна).

Комплекс № 8 (для учнів 1-4 класів)

Виконується стоячи біля парти і супроводжується віршованим текстом.

Буратіно підтягнувся ( Руки через сторони вгору).

Раз нагнувся, два нагнувся ( Нахили тулуба вліво-вправо, руки вгорі).

Руки в сторони розвів (Руки в сторони).

Мабуть, ключик загубив ( Кисті рук до плечей).

А щоб ключик відшукати ( Повороти тулуба вліво-вправо).

Треба нам навшпиньки стати (Піднятися на носки).

Комплекс № 9 (для учнів 1-4 класів)

Виконується стоячи біля парти і супроводжується віршованим текстом.

Угорі нам сонце світить (Руки на поясі, потім вгору, потягнутись).

На галяві квітнуть квіти (Напівприсідання, прямі руки розвести в сторони).

Пташка в вишині пурхає (Підняти руки вгору, потрясти кистями рук).

В лісі гриб з землі зростає ( Присісти, потрясти кистями рук).

Як це все ми називаєм? Хто про все навколо дбає? ( Руки на голову, відвести плечі, зімкнути лопатки, затримати на 3-5 сек)

З відповіддю всі ми згодні ( Руки на пояс, нагнутися вперед-назад).

Ми живем серед природи (Руки на пояс, повороти тулуба вліво-вправо).

 

Комплекс № 10 (для учнів 4-6 класів)

Виконується стоячи біля парти і супроводжується віршованим текстом.

По порядку шикуйтеся в ряд! ( 4 кроки на місці).

На зарядку (Руки вперед, два згинання і розгинання пальців рук).

Всі підряд ( Руки в сторони, два згинання і розгинання пальців рук).

Ми ростемо сміливими ( Руки вперед, вгору, на пояс).

На сонці загорілими( Нахили голови вперед, назад, вліво , вправо).

Ноги наші швидкі ( Присід, хлопок в долоні перед собою).

Вистріли наші меткі ( Встати, руки через сторони вгору, хлопок в долоні над головою).

Міцні наші мускули ( руки в сторони, зігнути до плечей, пальці в кулак).

І очі не тусклі. ( Кисті до очей, зігнути пальці в «бінокля»).

По порядку шикуйтеся в ряд! На зарядку всі підряд (8 кроків на місці на носках).

Комплекс № 11 (для учнів 4-6 класів)

Виконується стоячи біля парти і супроводжується віршованим текстом.

Руки вбік, угору, вниз ( руки в сторони, вгору, вниз).

Раз, два, три - не помились ( Руки вниз, в сторони, вгору, в сторони, вниз).

Ми в долоні хлоп-хлоп-хлоп ( Три хлопки в долоні).

А ногами топ-топ-топ (тричі тупнути ногами).

Мов годинник всі отак: ( Руки на пояс).

Тік-так, тік-так ( Повороти тулуба вліво-вправо).

Раз нахились, два нахились ( Нахили тулуба вперед-назад).

Чітко виконуй і не барись! (Нахили тулуба вліво-вправо). Комплекс № 12 (для учнів 5-7 класів)

Виконується стоячи біля парти і супроводжується віршованим текстом.

Перед початком виконання фізкультхвилинки, повідомити учням, що при промовлянні учителем слова «ялинка» - учні утворюють над своєю головою ялинку – великі пальці обох долонь разом, при промовлянні слова «зайчик» - показують руки зігнуті в ліктях перед грудьми, долоні розслаблено звисають вниз, слова «вовк» показують вуха вовка – дві долоні з випрямленими пальцями рук до голови, слова «ведмеді» - пальцями обох рук утворюють на голові вуха ведмедя, «лисиці» - правою рукою показують хвіст, «розбійниці-синиці» - тупання на місці по колу за годинниковою стрілкою.

Раз, я взувся в чобітки (Руки на пояс, підняти ліву ногу, зігнуту в коліні; підняти праву ногу, зігнуту в коліні).

Одягнувся в кожушинку ( Підняти руки через сторони вгору, опустити вниз).

Сам запрігся в саночки ( Руки вперед-вгору і назад у стійку плавця).

І поїхав по ялинку ( Руки над головою, утворюють ялинку).

Ледве я зрубати встиг ( Права рука вгору, в кулак, ліва внизу. Відведення рук на рахунок 1-2, 3-4).

Ледве став ялинку брати ( Руки над головою, утворюють ялинку).

А на мене зайчик стриб ( Руки зігнуті в ліктях перед грудьми, долоні розслаблено звисають вниз).

Став ялинку відбирати ( Руки над головою утворюють ялинку).

Я туди, а він сюди ( Руки на пояс, нахил тулуба вліво-вправо).

Не віддам кричить. Ні защо. ( Руки на поясі, повороти голови вліво-вправо).

Ти ялинку посади ( Руки над головою утворюють ялинку).

А тоді рубай ледащо! ( Права рука вгору, в кулак, ліва внизу).

Порубаєте ліси, (Відвкдення рук на рахунок 1-2,3-4)

Ніде буде і сховатись ( Присісти, згуртуватися в присіді)

А у лісі скрізь вовки ( Показати вуха вовка – дві долоні з випрямленими пальцями рук до голови, долонями вперед).

І ведмеді, і лисиці ( Показати вуха ведмедя, розставленими пальцями обох рук утворити на голові вуха ведмедя; показати хвіст лисиці – правою рукою до сідниць приставити долоню правої руки).

І розбійниці-синиці (Тупання на місці по колу, обертаючись за годинниковою стрілкою).

Страшно стало! Ой пусти. ( Руки на «замок» за голову).

Не держи мене за поли ( Нахил тулуба вліво, ліва рука їде по стегну вниз, те саме вправо).

Бідний зайчику прости (Руки зігнуті в ліктях перед грудьми, долоні розставлено звисають вниз; нахил голови вперед).

Я не буду більш ніколи (Повороти голови вліво-вправо).

Низько-низько я вклонивсь ( Нахил тулуба вперед, пальцями дістати носочки ніг).

А ще нижче скинув шапку ( присід, руки вперед).

Зайчик весело всміхнувсь (Посмішка учнів).

І подав сіреньку лапку (Руки зігнуті в ліктях, пальці в «замок» перед грудьми).

Комплекс № 13 (для учнів 6-7 класів)

Виконується стоячи біля парти і супроводжується віршованим текстом.

Сонце спортом зайнялося (Руки вгору, потягнутись).

М’яч вхопило й подалося ( Імітація ударів руками по м’ячу).

У футбол в хмаринки грати ( Стрибки на місці, руки на поясі).

Щоб спортивну форму мати (Руки на поясі, повороти тулуба вліво-вправо).

По м’ячеві лупцювало ( Руки за спину, пальці в «замок»).

Ноги вгору піднімало (Почергове піднімання колін до грудей).

Ще руками помахало ( Руки вперед «ножиці» руками).

Потім тричі присідало ( Присідання).

І на місці пострибало (Стрибки на двох ногах).

І так личком розпашіло ( Руки вгору).

Що навколо посвітліло (Руки через сторони опустити вниз, плечі розслабити).

Комплекс № 14 (для учнів 7-8 класів)

Виконується стоячи біля парти і супроводжується віршованим текстом.

Один мудрий капітан (Руки на поясі).

По погоді складав план (Повороти тулуба вліво-вправо).

Пальці вгору він підняв ( Руки вгору пальці в «замок», долонями доверху).

Головою похитав (Нахили голови вліво-вправо).

Ще в бінокля подивився, ( Кисті до очей . зігнути пальці ніби в «бінокля»).

На погоду посварився (Руки на поясі , нахили тулуба вперед, назад, вліво, вправо).

Бік рукою ще підпер (Руки на поясі).

Носа в задумі потер (Нахили голови вперед-назад).

Ще наліво подивився (Нахили голови вліво-вправо).

Знову вправно посварився (Руки на поясі , нахили тулуба вліво-вправо).

Потім вийшов на місток ( Крокування на місці, руки за спину пальці в «замок»).

Свиснув хвастовито у свисток (Кисті рук до плечей, голову назад, підборіддя доверху).

І промовив «Зюйд» і «Вест» (Руки на пояс).

Руки в боки і …Враз щез (Руки прямі в сторони).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: nataliabliznuk75
Переглядів: 45 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar